Kowno – miasto nad Niemnem

20 kwietnia 2024
Dzisiaj wybraliśmy się na wycieczkę po Kownie. Chociaż pogoda nam nie dopisywała, nie zepsuło to naszych planów. Pierwszym obiektem, który udało nam się zobaczyć był pomnik „Pogoń”, czyli symbol nie tylko miasta, ale i całej Litwy. Następnie zwiedziliśmy kościół św. Jerzego i klasztor bernardynów oraz zobaczyliśmy pomnik Motiejusa Valančiusa (Macieja Wołonczewskiego), litewskiego duchownego i pisarza, a także ratusz znajdujący się tuż obok. Przechodziliśmy także obok szkoły, w której uczył Adam Mickiewicz. Zobaczyliśmy także Dom Perkuna, w którym w jednej ze ścian zamurowana została figurka bożka litewskiego Perkuna. Po zobaczeniu Niemna udaliśmy się do najstarszej murowanej świątyni w całym mieście, czyli do kościoła Witolda, a później do bazyliki archikatedralnej Świętych Apostołów Piotra i Pawła. Stamtąd ruszyliśmy na obiad w restauracji „Bernelių užeiga”. Wszystkim bardzo smakowało, a klimat w restauracji był niesamowity. Po przepysznym posiłku pojechaliśmy zobaczyć pomnik ofiar II wojny światowej w Ponarach. Mimo nieprzyjemnej pogody zwiedzanie było bardzo udane.